Choreography: Tarek Assam and David Williams
Premiere: February 11th 2012 Großes Haus Giessen
Music: „lines & rhythm”
Stage Design: Fred Pommerehn
Costume Design: Gabriele Kortmann
Pictures: Rolf K. Wegst
„Exploring the body language and focusing on the spirit of original drama and the idea of the choreographer, Macbeth, a contemporary dance performance of this years’ Beijing Dance Festival, spread the literary essence of Shakespeare to the Chinese audiences with experimental spirit. The choreographer guides audiences to find themselves in the society and creates an easy understanding of contemporary dance, which not only focuses on the Christian Culture or personality/epoch tragedy, but refers more to the text of Shakespeare's drama to present a panorama of thearchy.
Weakening the atmosphere of tragedy and fate, redefining the meaning of Thearchy Culture, Macbeth creates the interaction and fusion between god and human beings instead of becoming the undeniable centre of the performance."
Beijing Dance Festival 2013 - Excerpt of Interview by Mask9 with Tarek Assam
„Es ist ein Augen- und Ohrenschmaus, überzeugt durch tänzerische Leichtigkeit und darstellerischen Tiefgang."
Dagmar Klein, tanznetz.de, 13.02.2012
„Vorausgegangen war ein erneut von Williams und Assam choreografiertes, zweistündiges tänzerisches Feuerwerk, bei dem von der Bühne über die Musik bis zur darstellerischen Leistung alles stimmte."
Stephan Scholz, Wetzlarer Neue Zeitung, 13.02.2012
Weakening the atmosphere of tragedy and fate, redefining the meaning of Thearchy Culture, Macbeth creates the interaction and fusion between god and human beings instead of becoming the undeniable centre of the performance."
Beijing Dance Festival 2013 - Excerpt of Interview by Mask9 with Tarek Assam
„Es ist ein Augen- und Ohrenschmaus, überzeugt durch tänzerische Leichtigkeit und darstellerischen Tiefgang."
Dagmar Klein, tanznetz.de, 13.02.2012
„Vorausgegangen war ein erneut von Williams und Assam choreografiertes, zweistündiges tänzerisches Feuerwerk, bei dem von der Bühne über die Musik bis zur darstellerischen Leistung alles stimmte."
Stephan Scholz, Wetzlarer Neue Zeitung, 13.02.2012